top of page

דכאון

עודכן: 25 בדצמ׳ 2018

אחד הרגשות הכואבים ביותר הקיימים הוא הדיכאון. הוא כוללתחושות פיזיות של לחץ בחזה, חוסר אנרגיה, ליאות ,מחשבות שליליות ותחושות קשות של פסימיות, היעדר מוצא ותקווה.

הסופר ריימונד קארבר, מבטא בכישרון הלך רוח דיכאוני, בקטע הבא: 

"קורה שאדם נולד לתוך ארץ זרה. שלמרות שיש לו אב ואם, אחים ואחיות, שפה ותרבות - הוא בעצם ממקום אחר, והוא לא יודע את זה. הוא כואב כל חייו, עד שהוא מבין ומתחיל את המסע חזרה אל ארץ מולדתו, שמעולם לא היה בה ואף אחד לא יכול להבטיח לו שהיא אכן קיימת...." (ריימונד קארבר, שירים. הוצאת מודן, 1977. תרגום: עוזי וייל).

📷

מטופלים רבים מתאוששים מדיכאון, לאחר שאנחנו מאתרים בטיפול הפסיכולוגי את השורשים של ה"ארץ הזרה" בחייהם. כלומר, מטפלים בתיסכולים אותם הם מדחיקים בחייהם האישיים והמקצועיים עד שפרץ הדיכאון. אם יודעים להקשיב לדיכאון, הוא יכול להפוך לידיד. הוא מכריח אותנו להקשיב לחוסר האיזון הקיים בחיינו. חוסר איזון אותו הדחקנו וממנו התעלמנו.

לדוגמא:   מטופלת התקשתה ללכת לעבודה ולתפקד בשל דיכאון. היא החלה בטיפול תרופתי בהמלצת רופאת המשפחה ופנתה גם לטיפול פסיכולוגי. בטיפול עלה כי מעולם לא עיבדה את האבל על מותו של אביה בגיל צעיר והמשיכה "להתנהג כרגיל" כדי לא להכביד על המשפחה. דפוס זה הופנם והיא מתקשה כיום לתת ביטוי לצרכיה. לאחר מס' חודשים בטיפול, היא למדה לעשות מקום לרגשותיה עם עצמה ומול הסביבה. עם הזמן המשבר הדיכאוני חלף והיא חזרה לעבוד באופן תקין והפסיקה בטיפול התרופתי. כאן ניתן לראות את הדיכאון גם כידיד המזמין לעבודה פנימית חשובה אשר הוזנחה.





62 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page